פרסום בגוגל לעסקים קטנים

גוגל: מנוע החיפוש הנפוץ בעולם מבוסס על מילות מפתח (keywords או key phrases). קל מאד להבין  לצורך הדוגמא , כי אם יש לכם עסק לבגדי ספורט, כמובן שתרצו להיות ראשונים בדף תוצאות החיפוש של גוגל כאשר הלקוח  יקליד ” בגדי ספורט” או “ספורט ולבוש”. המציאות כמובן מסובכת ומורכבת הרבה יותר, מפני שיחד אתכם קיימות עוד מאות חנויות לבגדי ספורט ואופנת ספורט דומות המתחרות למעשה על אותו הביטוי וכל אחת מהן משקיעה כסף, מאמץ ואסטרטגיה על מנת להופיע במקום הגבוה ביותר בגוגל . מאבק באתרים גדולים דווקא בביטויים הפופולאריים עלול לעלות כסף רב ולהשאיר אתכם עם קהל מטרה רחב ולא תמיד רלוונטי. הפתרון: לבחור ביטויים ממוקדים יותר ונפוצים פחות, בבחינת ה”זנב הארוך” של מילות המפתח. את אותה מסעדת דגים, אפשר לפרסם למשל תחת ” בגדי ספורט בקרית מוצקין”, או ” אופנת ספורט בחיפה”. כמות האנשים המחפשים אחרי הביטויים האלו כמובן נמוך משמעותית, אבל גם התחרות. בתשלום נמוך יותר עבור הפרסום, תוכלו כבעלי עסק קטן להגיע לקהל מטרה מפולח ואיכותי.

עסק קטן שמשקיע חכם  את תקציב הפרסום שלו באינטרנט יכול להתחרות בעסקים גדולים ממנו בהרבה.

כבעלי עסק קטן מומלץ שתחפשו שירות שבמרכזו נמצאים בניית תוכנית פרסום באינטרנט וביצוע של הפרסום באופן שקיף וממוקד בהתאם לתקציב העומד לרשותכם.

בניהול נכון וחכם על ידי אנשי מקצוע גם תקציב קטן יכול להביא תוצאות טובות לעסק קטן.

אחד מהכלים החשובים ביותר להצלחה בכל קמפיין פרסום בגוגל הוא הגדרה נכונה ומדויקת של מילות מפתח שליליות. מילות מפתח אלו  יהוו למעשה רשימה של מונחי חיפוש אשר קשורים למילות המפתח של הקמפיין, אבל  לא רלוונטיים לחשיפה שאנו מחפשים עבור העסק.

כאשר גוגל אדוורדס יזהה  שמילה או ביטוי שהוגדר והוכנס למערכת כמילה שלילית מוקלדים בשורת החיפוש, הוא ידאג שמודעות הקמפיין לא יופיעו (גם במקרה שהביטוי שהוקלד כולל את אחת ממילות המפתח).

מילות חיפוש שליליות למשל הן “בחינם”, “עשה זאת בעצמך”, “בזול” “במבצע מטורף” או מיקומים גיאוגרפיים שאינם  רלוונטיים לפעילות השוטפת של בית העסק.

זוהי רק דוגמה אחת מני רבים לדברים אליהם יש לשים לב כשניגשים לפרסם בגוגל, עסקים קטנים שבאופן טבעי תקציב הפירסום שלהם קטן יותר וכמו כן קהל היעד מוטב שיתייעצו עם אדם שמתמחה בתחום ויוכל למקד את הרצונות שלהם באפיק האפקטיבי ביותר, גוגל הוא בהחלט במה בה גם לעסקים הקטנים ישנה אפשרות טובה להגיע ללקוחות רבים ואף להתחרות בהצלחה בעסקים גדולים מהם בהרבה.