פרסום באינטרנט לעסקים קטנים
עסקים קטנים מוצאים במה לקהלי יעד באמצעות פירסום ממוקד ומפולח באינטרנט, טעות היא לחשוב שהפרסום באינטרנט טוב ואפקטיבי רק לעסקים גדולים או בינוניים, דוקא במקום הזה בו הכל לכאורה פתוח ופרוץ יכול עסק קטן עם קהל נישה למצוא תועלת רבה בפרסום אפקטיבי לקהלי יעד מפולחים וממוקדים, פירסום שיעלה לו הרבה פחות מבאנרים או כתבות תדמית באתרים מובילים או ממודעות פרסום בעיתונים מודפסים, יתרון נטוסף של הפרסום באינטרנט המהווה נקודה חשובה לעסקים קטנים הוא היכולת לשלוט בתקציב הפרסום תוך כדי תנועה, להעלות או להוריד אותו ואף לעצור קמפיין או לשנות לו תוכן, נראות וסלוגן תוך כדי תנועה.
זו מהפכה של ממש עבור עסקים קטנים בהשוואה לעולם שאינו דיגיטל פרה תקופת הקידום ברשת, דמיינו לעצמכם עסק שסגר לצורך הדוגמא עסקת 4 עמודים בעיתון מוביל ומצלצל אחרי שבוע ורוצה לבטל או לצמצם את סכום העסקה, זה היה נשמע דמיוני לפני תקופת האינטרנט וכיום זה מובן מאליו ונמצא כאן במרחק לחיצת כפתור, המשמעות היא יכולת ליצור אקספרימנטים ולחפש כיוונים נכונים להגעה ללקוחות בזמן אמת ובתקציבים לכל כיס.
עסקים קטנים מחוברים בדרך כלל לקהל שלהם, מכירים אותו ויודעים לאפיין אותו ואת תחומי ההתעניינות שלו, החיפוש שלהם הוא אחר קהל הרבה יותר ממוקד ומפולח, כאשר עסק מסוג זה מצליח לספק תכנים איכותיים, מעניינים וכאלו שיוצרים בידול בינו לבין שאר מתחריו: הוא יוכל לפרסם בעלות סבירה באינטרנט ולהגיע לתוצאות טובות וכמובן תהיה לו היכולת לשנות את הקמפיינים הפרסומיים תוך כדי תנועה לפי ניתוח התוצאות.
עבודת קידום אתרים איכותית המתבצעת לאורך זמן, יכולה לחסוך הרבה מאוד כסף על תקציבי פרסום, הסבלנות הזו משתלמת ומביאה תוצאות כשמתמידים בה, חשוב לזכור כי גם אם מצליחים לקדם אתר לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש בגוגל – המיקום שלו עלול להשתנות בכל רגע בהתאם לצורת הקידום של המתחרים וחשוב לשמור על “רגל על הגז” ולהתמיד בתהליך על מנת לחוות את התוצאה המקסימלית.
חשוב לזכור ולהבין ש לא כל שיטת פרסום ושיווק היא שיטה שמתאימה לכל עסק: עבור חלק גדול מהעסקים תתאים שיטה ספציפית, ועבור עסקים אחרים נכון לשלב כמה שיטות במקביל, אלו דברים שמומלץ להבין מבעל העסק בשיחות הכנה ואסטרטגיה עם המקדם, יש עסקים קטנים שעבורם פייסבוק ואינסטגרם הם מקור הפניות (לידים) ויש כאלו שגוגל מביא את רוב הפניות או קמפיין ביו טיוב, לכל עסק ה D.N.A הייחודי שלו ואין דין עסק אחד כדין אחר, אנו מאמינים שכל עסק הוא עולם ומלואו ומה שעבד למתחרה או לחבר לא בהכרח יעבוד לעסק שלך, חשוב להבין במיוחד בעסקים קטנים שהמשאב התקציבי שלהם מוגבל מהו הערוץ האפקטיבי ביותר להגעה ללקוח ולא להתפרש בכל החזיתות ו”לאכול את התקציב” המוגבל גם כך, על הרבה אפיקי פרסום בבחינת “תפסת מרובה – לא תפסת”