" />

שיווק בפייסבוק

ידוע כי חלק נרחב באוכלוסייה (מעל 70 אחוז בישראל) מבלה בכל יום לפחות שעתיים בפייסבוק, זו כמות עצומה של לקוחות וכמות עצומה של זמן וזה מהווה “בריכת דגים” מלאה ומה שנותר זה להכניס את הרשת, אך רגע ! מאות או אלפי “דייגים” זורקים כרגע ממש רשתות שיווק לבריכה הוירטואלית הזו ומתחרים על אותם הלקוחות ממש, אז איך זה עובד? מה החשיבות?

עסק עם עמוד פייסבוק שמתנהלת בו פעילות בריאה יכול לשדרג את הקשר האישי שלו עם קהל לקוחותיו ולהרחיב את גודל הקהל, עמוד הפייסבוק העסקי הוא כלי לתקשר באופן ישיר עם הקהל שלך, לאפשר להם להגיב, לכתוב, לשאול, לשדרג ולבלות זמן בעמוד, וככל שהעמוד יספק לקהל שלו תכנים מעניינים יותר: עולה זמן השהייה שלהם בעמוד וככל שעולה זמן השהייה בעמוד עולה הסיכוי לרכישה ואינטרקציה עסקית עם הלקוח.

לא די להעלות תכנים שנושאים רק מסר שיווקי יבש ולצפות לפניות ולידים, המערכת כן מכילה את קהל המטרה אך “בשביל כבוד יש לעבוד” כלומר צריכים להתקיים מספר תנאים:

  1. מוצר שמוצע למכירה באופן ברור ובמחיר אטרקטיבי: נתקלנו בהמון בעלי עסקים שהעלו מכירות בפייסבוק ללא מחיר מוגדר או בצורה כזו שהמחיר מופיע בסוף הודעה ארוכה (שבינינו: אף אחד לא קורא) ולמעשה נחבא אל הכלים, המחיר צריך להיות ברור ואטרקטיבי.
  2. נראות נכונה: מוצר שמוצע במחיר טוב או כל פוסט מכירה או מודעת מכירה חייבת להכיל תמונה “מוכרת”, כזו שתתפוס את העין ותדרבן את הקונה להסתכל עליה או לבצע רכישה מיידית, הפרסום בפייסבוק מכוון ברובו למכירה מיידית ולכן יש לתמונה שנבחר אפקט מכריע בתוצאה הסופית.
  3. תקציב קידום שהולם את המטרה ואת נפח העסק והמכירה, ללא תקציב קידום המודעות שלנו או הפוסטים לא יגיעו כמעט לאף אחד, לא משנה מה יהיה המחיר שניתן ואיזו תמונה “מנצחת” נשים, ברוב הכמעט מוחלט של המקרים זה לא יהפוך לויראלי ללא תקציב קידום.
  4. מומלץ לבצע אסטרטגיה לטווח הארוך ולהחליט מראש על תקציב קידום חודשי לפרסום בפייסבוק, דבר שיקל על ניתוח התוצאות בהמשך.

השיווק בפייסבוק אינו מיועד רק לעסקים גדולים ובמקרים רבים דוקא עסקים ביתיים וקטנים מצליחים להגיע ללקוחות ולהפוך את מפעל החיים שלהם למצליח יותר הודות לשיטה זו, מומלץ להעזר במקדם פייסבוק מקצועי בעל נסיון.

שיווק בפייסבוק

ידוע כי חלק נרחב באוכלוסייה (מעל 70 אחוז בישראל) מבלה בכל יום לפחות שעתיים בפייסבוק, זו כמות עצומה של לקוחות וכמות עצומה של זמן וזה מהווה “בריכת דגים” מלאה ומה שנותר זה להכניס את הרשת, אך רגע ! מאות או אלפי “דייגים” זורקים כרגע ממש רשתות שיווק לבריכה הוירטואלית הזו ומתחרים על אותם הלקוחות ממש, אז איך זה עובד? מה החשיבות?

עסק עם עמוד פייסבוק שמתנהלת בו פעילות בריאה יכול לשדרג את הקשר האישי שלו עם קהל לקוחותיו ולהרחיב את גודל הקהל, עמוד הפייסבוק העסקי הוא כלי לתקשר באופן ישיר עם הקהל שלך, לאפשר להם להגיב, לכתוב, לשאול, לשדרג ולבלות זמן בעמוד, וככל שהעמוד יספק לקהל שלו תכנים מעניינים יותר: עולה זמן השהייה שלהם בעמוד וככל שעולה זמן השהייה בעמוד עולה הסיכוי לרכישה ואינטרקציה עסקית עם הלקוח.

לא די להעלות תכנים שנושאים רק מסר שיווקי יבש ולצפות לפניות ולידים, המערכת כן מכילה את קהל המטרה אך “בשביל כבוד יש לעבוד” כלומר צריכים להתקיים מספר תנאים:

  1. מוצר שמוצע למכירה באופן ברור ובמחיר אטרקטיבי: נתקלנו בהמון בעלי עסקים שהעלו מכירות בפייסבוק ללא מחיר מוגדר או בצורה כזו שהמחיר מופיע בסוף הודעה ארוכה (שבינינו: אף אחד לא קורא) ולמעשה נחבא אל הכלים, המחיר צריך להיות ברור ואטרקטיבי.
  2. נראות נכונה: מוצר שמוצע במחיר טוב או כל פוסט מכירה או מודעת מכירה חייבת להכיל תמונה “מוכרת”, כזו שתתפוס את העין ותדרבן את הקונה להסתכל עליה או לבצע רכישה מיידית, הפרסום בפייסבוק מכוון ברובו למכירה מיידית ולכן יש לתמונה שנבחר אפקט מכריע בתוצאה הסופית.
  3. תקציב קידום שהולם את המטרה ואת נפח העסק והמכירה, ללא תקציב קידום המודעות שלנו או הפוסטים לא יגיעו כמעט לאף אחד, לא משנה מה יהיה המחיר שניתן ואיזו תמונה “מנצחת” נשים, ברוב הכמעט מוחלט של המקרים זה לא יהפוך לויראלי ללא תקציב קידום.
  4. מומלץ לבצע אסטרטגיה לטווח הארוך ולהחליט מראש על תקציב קידום חודשי לפרסום בפייסבוק, דבר שיקל על ניתוח התוצאות בהמשך.

השיווק בפייסבוק אינו מיועד רק לעסקים גדולים ובמקרים רבים דוקא עסקים ביתיים וקטנים מצליחים להגיע ללקוחות ולהפוך את מפעל החיים שלהם למצליח יותר הודות לשיטה זו, מומלץ להעזר במקדם פייסבוק מקצועי בעל נסיון.

שיווק בפייסבוק
שתי מילים שמכילות בתוכן עולם שלם, מורכב? מסובך? לא בהכרח, פשוט? כזה שכל אחד יכול לעשות לבד? במידה מסויימת וברמה מסויימת כן.
השאלה היא האם זה מספיק בשביל העסק שלך והאם היית נותן את ההגה לנהג חסר נסיון שלומד תוך כדי נסיעה ובדרך שורט ו”דופק” את האוטו (גם אם הנהג הזה הוא אתה).
כי פרסום לא נכון בפייסבוק עלול לבזבז לך הרבה כסף מיותר, לתסכל אותך ולמעשה למנוע ממך לקבל את הטוב והאפקטיבי שהמערכת הזו מציעה.
ופרסום לא נכון ולא בריא יכול בהחלט לא להביא לך תוצאות ולא להגיע לקהל היעד.
וכן, אנחנו יודעים שהרשת מלאה ביועצים במאמנים בכאלו שמריצים קורסים על מה נכון ורצוי לעשות בפייסבוק.
אבל האמת היא שרובם לא יגידו לכם את האמת הפשוטה מתוך פחד שלא “תלכו על העסקה”.
והאמת היא שכל התורה הזו מורכבת ב 3 פרמטרים שבהנחה והם קיימים ניתן להגיע לתוצאות, רמת התוצאות והזמן שיקח לזה לקרות כבר תלויים במקדם עצמו ובתקציבי הפירסום, אבל שלושת הפרמטרים הראשונים תלויים בך בעל העסק, בואו נתחיל בזה ואז נדבר עלינו ועל מה שיש לנו להציע לך.
1. סבלנות
את רומא לא בנו ביום, גם לא בחודש, אותו מתחרה שלך שאתה מראה לחברת הקידום בתור דוגמא להצלחה בפייסבוק קיים שם ברוב המקרים לא מעט שנים, ובמהלך השנים האלו השקיע תקציב פרסום חודשי שנע בין כמה מאות שקלים לחודש לכמה אלפי שקלים לחודש, זה לוקח זמן, זה תהליך ואי אפשר לעלות למגרש מלא במתחרים שמשקיעים תקציבי פרסום זמן רב ולצפות לתוצאות מייד.
2. אין “שגר ושכח”
בעלי עסקים רבים נוקטים בדרך פעולה כזו מול חברת הקידום ומצפים שהתוצאות יגיעו, הן לא.
השיטה של “שגר ושכח” לא עובדת במדיה חברתית דינמית ואין לה אפקטיביות, מה זה למעשה “שגר ושכח” אתם שואלים? לשלוח לחברת הקידום קובץ טקסט על העסק + 20 תמונות + תקציב פרסום של 500 שקל ולצפות לתוצאות – השיטה הזו לא עובדת ולא עבדה מעולם.
איך זה כן עובד? כשבנוסף ל”שגר ושכח” הזה יהיה קשר קבוע וזמין ביניכם ובין המקדם, שהמקדם יכיר את השפה של העסק, שיהיו שיחות של סיעור מוחות ביניכם, של אסטרטגיה, שכל מה שמעניין וקורה בעסק יצולם ויועבר למקדם לצורך יצירת עמוד דינמי ולא סטטי, כזה שיראה תנועה בעסק, שיהיה מעניין גם בלי קשר לפוסטים המכירתיים.
3.מחיר אטרקטיבי ונראות מוצלחת
אף תקציב פרסום לא יעשה קסמים אם המחיר של המוצר לא אטרקטיבי בהשוואה למתחרים בפייסבוק, הקהל במדיה החברתית אוהב מבצעים, אוהב הגרלות ואוהב הנחות, אם העסק לא מעוניין מכל סיבה שהיא לא לעשות אף אחד מאלו- מחיר זול יותר משל המתחרים זו חובה.
נראות מוצלחת – תמונות טובות של מה שקורה בעסק, עיצובים גרפיים יפים, אנשים “מקשיבים עם העיניים” וההבדל בין שני קמפיינים זהים לחלוטין יכול להיות עצום רק בגלל השימוש בתמונה זו ולא אחרת.
התמונה עושה את הקמפיין, היא הפנים שלך בדייט עם הלקוח.
אז עכשיו כשיש לנו סבלנות, תקציב פרסום, מחיר אטרקטיבי ונראות טובה – בואו נצא לדרך.
בואו נתחיל בנושא הראשון – תקציבי פרסום בפייסבוק
השאלה שחוזרת על עצמה בתדירות הגבוהה ביותר מהצד של הלקוח היא “כמה כסף אני צריך להשקיע בחודש בפייסבוק כדי לראות תוצאות”
ואין לה תשובה חד משמעית, יש לה תשובה מורכבת וננסה כאן לפזר מעט את הערפל.
זה כמו לבנות בית
עמוד פייסבוק שהוקם “אתמול” ואין בו כלל לייקים/יש בו לייקים מעטים ואין בו פעילות הוא כמו שטח אדמה שקנית עבורך במקום מסויים, על השטח הזה אתה מעוניין לבנות וילה לתפארת, גינה מושקעת ובריכה בחצר, את זה כולם יודעים להגיד וזה הדבר הראשון שאנחנו שומעים מכל לקוח כמענה ל “מה הציפיות שלך?”
בואו ניקח את זה למפורט יותר, בסדר?
אם קנית שטח אדמה והבאת חברת בנייה שתבנה עבורך את הפרוייקט (אנחנו) אבל נשארת עם תקציב לשני פועלים שיבנו אותו – תגיע ליעד תוך זמן ארוך.
ארבעה פועלים יקצרו לך את הזמן, עשרה יקצרו עוד יותר.
במילים אחרות: אי אפשר להכניס סכומים זעומים בפירסום ולצפות שה “וילה” עם הבריכה תעמוד על הקרקע שקנית תוך חודש וחצי, אם יש לך “שני פועלים” זה ייקח זמן ארוך, זה לא אומר שבינתיים לא יקרו דברים, אבל זה אומר שזה תהליך.
ואם “נביא פי 5 פועלים” זה יקרה מהר?
לא בהכרח.
במקרים רבים ובמיוחד בעמודים עסקיים חדשים יחסית פייסבוק “קולט” שסכומי הפרסום גדולים באופן מובהק ונכנסים בקצב מהיר מהמקובל, המערכת תוריד את רמת האפקטיביות שלה, מה זה אומר? שאם תפרסם בשבוע הראשון מדי יום ב 2000 שקל לצורך הדוגמא קמפיין דומה – הסיכוי שלאחר כמה ימים כאלו ה 2000 שקל היומיים שלך יהיו שווים הרבה פחות מבחינת אפקט, רצוי לרווח את הפירסום ולא לנסות לצמצם פערים או לקצר הליכים באופן גס ומעורר הרמת גבה במערכת, שוב: סבלנות ואורך רוח חברים, חשוב לעבוד נכון ולא אימפולסיבי.
סוג העסק / “ידידותי לפייסבוק”
לצורך הדוגמא אין ספק שיהיה קל יותר למכור בפייסבוק שעורי גיטרה בעלות של 130 שקל לשיעור מאשר נניח שירותי שיפוץ לוילות לקבלנים בעלות של עשרות אלפי שקלים לשיפוץ, מוצרים שערכם לא עובר את ה 1000 ש”ח קלים יותר למכירה בקנייה מיידית ואימפולסיבית ורוב הקנייה און ליין היא מיידית ומבוססת על חשק מיידי ופחות על מהלך אסטרטגי עמוק.
יש עסקים שהמוצר שלהם יותר ידידותי לפייסבוק ויש שפחות ויש שכלל לא, זה לא אומר שאין מקום בפייסבוק לעמוד עסקי של אינסטלטור, זה פשוט אומר שבפלטפורמה הקיימת ואופי הדינמיקה בה והתנהגותם הצרכנית של הגולשים בתוכה – יהיה קשה יותר למכור את המוצר מאשר נניח מוצרים לתינוקות בעלות של עד 300 ש”ח לקהל יעד רחב ותמידי.
מה עושים המתחרים
חשוב לעקוב ולבדוק מה עושים המתחרים וכמה הם משקיעים בפירסום במערכת, תקציב פירסום חודשי של 700 שקל יכול להיות נפלא למורה לגיטרה ברמת השרון, בין היתר כי רוב מתחריו מפרסמים בתקציב דומה אבל אותם 700 שקל הם כמעט חסרי ערך עבור עורך דין לענייני משפחה שנמצא אף הוא ברמת השרון וזו מהסיבה כי כל מתחריו משקיעים 3000 שקלים לחודש במערכת.
תמיד לראות כל מקרה לגופו כי עסק אחד לא דומה למשנהו.
כמה המקדם יודע את עבודתו
מקדם שיודע את עבודתו ישקף ללקוח כבר בהתחלה את כל מה שציינו כאן, יערוך שיחות תיאום ציפיות ואסטרטגיה וידאג לתחזק אותן מעת לעת, יתעניין בעסק וינסה ליצור בידול ולמצוא את הנקודה בה ניתן להציג את העסק כמחדש כשונה וככזה שאין כמוהו, לא בהכרח לחקות את המתחרים אלא “לתקוף משמאל” ולהביא טוויסט בעלילה שישחק לטובת הלקוח שלו.
מקדם טוב יכיר מצויין את כל ההיבטים הטכניים של המערכת ואת כל אופציות הפירסום בה וידע לייעל את התקציב של הלקוח בצורה הטובה ביותר על מנת לנהל עבורו את הנראות בפייסבוק באופן נכון, בריא ופרקטי.
זו התשובה, חשוב להבין אותה מראש, זו האמת שכל לקוח צריך לדעת מראש ומכאן נתקדם לחלק הבא שבו נעסוק בשאלה שבעצם מסכמת את ההצעה שלנו “למה דווקא אנחנו”
על כך בפרק הבא
…ברוב המקרים קמפיינים מתחילים ישר בחלק הזה “אנחנו נביא אתכם להצלחה” “רוצה להגיע לתוצאות?” “התייאשת מהשיטה?” ושלל סלוגנים מוצלחים יותר או פחות שאמורים להביא את בעל העסק לסגור דיל מיידי עם חברת הקידום.
אצלנו זה עובד אחרת
לאחר שהסברנו ושיקפנו בפניכם מה החלק שלכם בכל התהליך
לאחר שהסברנו והדגמנו לכם איך עובד הפירסום הממומן בפייסבוק ומה הזמן והנפח שלוקח לדברים לתפוס תנופה.
עכשיו נעבור לשאלה הזו
למה דווקא אנחנו?
למה דווקא איתנו ולא עם אחרים?
כי השוק מלא בחברות קידום מכל הסוגים והמינים, כולם מתחרים על הלקוח בשלל הצעות טובות יותר ופחות, חלקן יבטיחו הרים וגבעות רק כדי לסגור את העסקה וחלקן יזהרו יותר, אנו נבטיח לך דבר אחד: שנעשה את הכל כדי שהתהליך יצליח.
ובכל זאת: למה דווקא אנחנו?
שירות אישי
כדי לדבר איתנו לא תצטרכו לחייג למשרד ולחכות למשמרת של האדם שמטפל בכם או לחילופין להסביר הכל לאדם חדש, אצלנו תעבדו לכל אורך התהליך מול אדם אחד בלבד ודרך הנייד האישי שלו, השירות הוא אישי, בגובה העיניים, אנו רואים קודם כל את טובת העסק, את מה היינו עושים אם העסק הזה היה שלנו, איך היינו נוהגים ואילו החלטות היינו לוקחים.
זמינות
כתוצאה ישירה מהסעיף הקודם המקדם שלכם זמין לכם תמיד, קרה משהו בעמוד שלא סובל דיחוי ביום חמישי 22:00? ברוב החברות עד יום א בתשע בבוקר לא יהיה לכם עם מי לדבר, אצלנו תשלחו הודעה ותקבלו מענה מיידי, העסק שלכם עובד ברשת 24/7, ואנחנו צריכים להיות שם בשבילכם כמה שיותר, אנחנו יודעים שבעל עסק הוא אדם עסוק שלפעמים רק מתפנה מהיום בתשע בערב, מכירים נכון?
איתנו תוכלו בשעה כזו להרים טלפון ולשוחח על העבודה ונגלה לכם סוד קטן? גם לנו זה די נחמד כי שקט ואין הסחות דעת ואז הכל פנוי לשיחה פרודקטיבית.
מחשבה מחוץ לקופסא
מקדם גרוע זה מקדם ששואל את הלקוח שאלות רק על עמוד הפייסבוק שלו, מקדם טוב ישאל את הלקוח שאלות על העסק שלו ואפילו על הלקוח עצמו, אם נכיר אתכם, את האדם מאחורי השם, נדע לתת לכם שירות טוב יותר ואישי יותר, נדע מה הראש שלכם ונדע מה הרצונות שלכם.
תמיד נחשוב מחוץ לקופסא, תמיד נציע רעיונות שלא מסתכמים רק במקום שלנו לשיווק בפייסבוק, בעל עסק אחד יישלח להוציא פליירים, לשני יומלץ לשים רול-אפ בכניסה, לאחר נסייע בקשרים עם עיתונות, לאחר נמליץ לשנות מיתוג, הכל בגדר המלצה והכל באהבה מתוך אכפתיות להצלחה שלכם כי מהרגע שהתחלנו – אנחנו יחד בסירה הזו.
נסיון רב
המקדמים שלנו עוסקים במלאכה כבר כ 10 שנים וניהלו אלפי עמודי פייסבוק, מקטנים (0-1000 לייקים) בינוניים (2000-4000 לייקים) גדולים (5000-9000 לייקים) ואף ענקיים (מאה אלף לייקים עד חצי מיליון לייקים) ומכירים את המערכת על כל צורותיה ודרכיה.
אין רובריקה קבועה לניהול עמוד, אצלנו כל לקוח לגופו ולפי צרכיו.
עיצוב גרפי
מכירים את החברות האלו שסוגרות מחיר ואז כשמגיע צורך בעיצוב אז “אבל עיצוב פלייר זה עוד 300 שקלים?” הייתם במצב הזה? מתסכל לא?
אז אצלנו זה לא קיים, המחיר כולל כמות עיצובים שתסוכם אתכם מראש ותשרת אתכם לאורך התהליך, צריכים עוד עיצוב שניים? עלינו.
מחיר
על זה בואו נדבר על קפה אצלכם בעסק, נשמח להגיע
סגירת תפריט
 
×
×

עגלת קניות